lauantai 10. marraskuuta 2012

10/11/2012

Godkväll!

Jag har inte gjort någonting idag. Eller jo, jag har ju gjort en hel del, men inget vettigt. Men sådana dagar får man ha ibland! Framförallt då idag är dagen efter den oförglömliga tackfesten som vi ordnade för våra kära faddrar igår. Det var grejer det!

Festen ordnades på ett väldigt skabbigt ställe mitt i skogen någonstans här i närheten. Under kvällen framfördes gyckel av både MedSex och Fadderiet, och sen bjöds det på väldigt god mat och en himla massa fulvin också (det var som precis som det brukar vara då alltså). Tyvärr hann jag ändå inte äta upp hela min måltid, eftersom någon kom på den briljanta idén att börja kasta lite mat och spruta väldigt mycket fulvin och läsk på folk. Jag flydde dock fältet väldigt snabbt och blev därmed inte så värst blöt, och sen avnjöt jag efterrätten (pannacotta- GOTT!) gömd i köket.

Före middagen började då vi sjöng Kungssången.

Festens tema då? Jo, det var Rubiks kub. Och det betydde att man skulle klä sig i så många av Rubiks kubs färger som möjligt, för att sedan under kvällen byta till sig andra färger så att man slutligen skulle vara klädd i bara en färg. Och det var hur roligt som helst!!! Jag gick dit iklädd ett par blå strumpbyxor, en svart kjol, en orange topp och en gul kofta. Strumpbyxorna och kjolen fick jag behålla, men överdel hann jag byta ett flertal gånger under kvällen. Jag hade på mig allt från väldigt tighta toppar till badrock, och kvällen avslutades med en alltför stor och lös vit t-tröja. Den sista tröjan fick dock i ett sådant skede av kvällen att jag inte ville byta bort den längre, för då började vara brist på övredelar då folk rivit sönder både sina egna och andras tröjor.

Gårkvällens ursnygga outfit! (Och jag täckte mitt ansikte för att jag var så snygg på bilden så att någon skulle kanske bli avundsjuk, så det är bara för ert eget bästa!)


Eftersom jag festade igår så har jag idag tagit det lugnt hela dagen, så för att inte kasta bort hel lördagen så har min kära Essential Cell Biology lovat att hålla mig sällskap en stund ikväll! Bland annat så står det väldigt intressanta ämnet proteinsyntesen på schemat. Så med hopp om att överleva kvällen med ack så roligt sällskap, så önskar jag er nu en trevlig lördagkväll!

     Laura

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti