tiistai 13. marraskuuta 2012

13/11/2012

Tjo!

Har haft två relativt lugna dagar nu, förutom att jag frenetiskt letat efter en ny, eller egentligen en till, dator. Och nu ha jag hittat en! Eller det är egentligen en surfplatta, som man kan docka till ett tangentbord. Och nu har jag dessutom klickat hem den! Woohoo! Jag är alltid lite otålig när det gäller nya grejer som jag vill ha, både när det gäller konkreta saker eller exempelvis om man börjar prata om att resa någonstans så ska det alltid bokas och beställas nu, nu, NU! Så NU har jag beställt tableten! 

En sådan är det meningen att jag ska få här inom en snar framtid!

Idag hade vi samtalsstrimma i fyra timmar. Vi fick vara låtsasläkare som tog emot proffspatienter som vi sedan skulle inleda ett samtal med. Det gick sådär. Men som sagt, man är ju bara låtsasläkare ännu! 

Till middag (och tre matlådor) gjorde jag sedan pasta carbonara, men för en gångs skull så misslyckades jag. Jag antar att det är på grund av att jag inte hade så mycket matlagninsgrädde (jag vill ha min pasta carbonara JÄTTEgräddig), så då lag jag dit lite gräddfil också (gräddfil och grädde är väl ungefär samma sak?), men pastan började bara smaka gräddfil sen. Och så blev det grynigt också. Och torrt. Och så ska det ju inte vara! Dessutom hade jag nästan ingen skinka alls här hemma, så man fick typ gräva i pastan för att hitta en skinkbit. Men jag lärde mig åtminstone att gräddfil inte fungerar lika bra i pasta som (matlagnings)grädde!

Nu ska jag läsa lite om genitalians embryonala utveckling samt puberteten och en massa andra grejer som jag inte kommer ihåg för tillfället. Ha det fint!

        Laura

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti