tiistai 11. joulukuuta 2012

11/12/2012


Hej på er!

Har inte hunnit uppdatera här på ett par dagar, jag har haft så himla mycket att göra så! Jag har pluggat, bakat lite, varit på fadderutbildning del II samt njutit av mina vänners sällskap så att jag säkert inte börjar sakna dem över jullovet, haha. Som tur är jag ledig imorgon (läs: jag är inte schemalagd imorgon, men det betyder inte att jag är ledig), så får jag sova och plugga och allt möjligt som jag behöver göra. Nu börjar dessutom ångesten över tenta-p sakta men säkert krypa sig fram, usch!

Idag hade vi samtalsstrimma i skolan, det vill säga den "kurs" där vi lär oss hur vi ska samtala med patienter. På dagens schema hade vi rollspel och introduktion till kameran, eftersom på våren när vi börjar strimman på "riktigt" och då vi kommer att vara ute på vårdcentraler och prata med riktiga patienter, så kommer vi att bli filmade. Filmerna kommer vi sedan att gå igenom så att vi ser vad vi gjorde bra och vad vi kan förbättra på. Det kommer bli lite pirrigt det!

Nu ska jag diska, och sen blir det glass och plugg! Ha det så bra!

      Laura

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti