perjantai 14. joulukuuta 2012

14/12/2012

Hej hej!

Vaknade idag upp på ett sätt som jag inte förtjänade (fick ett sms) men jag mådde precis som förtjänade efter gårdagens kickoff för faddrarna som superfaddrarna ordnade. Det var runt -15 grader kallt och vi skulle vara ute, så det var vinterbyxor och långkalsonger som gällde. Programmet började i Rydsskogen med en tävling med fulvin som både straff och pris, och sen följde vi ett spår med olika lek- och tävlingsstationer (läs: fulvinsstationer) in till Ryd. 

I Ryd så bastade alla faddrar sen tillsammans, och några klasskompisar gjorde mig sällskap i snödrivan mellan varven. Vi gjorde till och med snöänglar efter att jag sagt att man brukar göra så i Finland, haha! Men det var väldigt roligt. Efter bastun blev det hamburgare och kladdkaka, och vid 11 så drog några av oss in till stan med Platå i sikte. 

Vid Platå så var det helt dött. Det har aldrig varit så där lite folk en torsdagkväll som det var igår! Helt tomt på dansgolvet och sittplatser fanns i princip överallt. Men vi dansade lite ändå, bara för att det är så roligt! Och man hade ju mycket plats att röra sig på åtminstone. Men på grund av folkbristen så stack vi därifrån ganska tidigt, och klockan 2 så var jag redan hemma efter en mycket rolig kväll (till och med på Platå var det roligt fastän det var dött)!

Ungefär sådär såg jag antagligen ut igår bara att med lite andra kläder och framförallt inga 
ordentliga vinterskor. Dessutom var det mörkt ute. Bilden är från 2006.

Idag har det inte blivit mycket gjort. Men jag har faktiskt städat lite. Så lite har jag ju fått gjort ändå! Nu ska jag gå och äta pannkaka. Trevlig helg!

      Laura

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti