lauantai 12. tammikuuta 2013

12/1/2013

Hej på er!

Gårdagen spenderades på något sätt med en rejäl baksmälla, precis som jag (även denna gång) förtjänade. Men dagen flög bara förbi på något konstigt sätt. Jag skulle ta tåget till Stockholm 17.27, och när klockan var fyra så kom jag på att jag varken duschat eller packat. 45 minuter senare satte jag mig nyduschad och med två packade väskor på bussen till tågstationen. Det enda som jag hittills märkt att jag glömt att packa med mig är ett usb-minne med några avsnitt Gossip Girl som jag egentligen skulle kolla på på resan till Finland, men det blev ju inte av då.

Hittade en bild från förfesten, roligt hade vi! Och roligt att så många dök upp, 
för det kom ännu fler klasskompisar efter att fotot togs.

Idag vaknade jag då upp hemhemma i min (egentligen min brors, han har nämligen flyttat in i MITT rum... ) sköna säng. Det blev en relativt tidig väckning idag, för jag åkte en sväng till Karleby (Kokkola så alla förstår ;) ) med min mor och bror. Först blev det dock mammas jättegoda (ugns)pannkaka till frukost, nam! Det blev en väldigt kort sväng till Karleby (svårt att skriva Karleby när man tänker Kokkola, men rätt ska vara rätt), men lite grejer fick vi med oss i alla fall! Det godaste som följde med från resan var KorvGörans kebab, men det är ju helt förståerligt, det kommer ju från Jakobstad och inte Karleby!

Dagens saldo: en huvtröja, en träningströja, färgpennor och godis. Tack mamma!

KorvGörans kebaaab med franskaaa (pommes)!!! Goootttttt!!!!

Om en liten stund blir det att lägga sig i soffan för att först kolla på Scooby-Doo, sedan på favoritprogrammet Putous och sist kanske en film innan jag lägger mig. Det blir alltså en väldigt skön dag innan jag börjar plugga inför omtentan! Ha det så fint!

      Laura

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti