sunnuntai 13. tammikuuta 2013

13/1/2013 Sköna söndag

Hejsan!

Har idag fortsatt med det som påbörjades igår, jag har alltså bara tagit det lugnt och njutit av tillvaron. Gårdagens Putous-avsnitt var inte det bästa avsnittet jag sett, men det hade sina ljusa punkter det med. Efter Putous kollade jag på den sista Sagan om Ringen-filmen och skrattade åt Legolas och Gimli, de är ju så roliga så!

Idag har jag legat i sängen och varvat Gossip Girl med deckare, ätit favoritbrödet till frukost och pepparkakor till kaffet (egentligen saften, men kaffe låter bättre) och varit på en kort promenad runt det nya bostadsområdet som byggs bakom vårt hus. När jag flyttade härifrån så var det enda som var klart på bostadsområdet två korta vägsnuttar, nu finns det redan några nästan klara hus där. Antingen har jag varit borta länge, eller så har byggarna varit väldigt snabba, det vet jag inte.

När jag satt och tänkte på mat så kom jag också ihåg att mamma köpte min absolut favorit att ha på brödet igår när vi handlade, så det fick jag äta igårkväll och resten idag på frukosten. Det hon köpte var "laxdelikatess" (direkt översatt från finskan, låter lite dumt enligt mig men kommer inte på något bättre) och det är en sörja med lax och andra av mig oidentifierade saker. Det passar tyvärr inte ihop med mitt favoritbröd (har aldrig egentligen provat, men vitt bröd och fisk låter inte som en bra kombination), men på rågbröd är det hur gott som helst!

Börjar typ dregla då jag ser bilden, så gott är det!

Denna dag (och typ hela veckan) kommer att fortsätta i samma stil, ibland byter jag bara rum för att få lite variation. Men sådant är skönt. Har egentligen inte haft en enda ledig dag sen jag började på universitetet så, hela tiden har man känslan att man borde plugga. Emellanåt har man bara inte lust och ork att göra det. Så nu ska jag njuta av det här en liten stund till!

Ha en fortsatt trevlig söndag!

       Laura

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti