lauantai 19. tammikuuta 2013

19/1/2013 Kallt...

Hej på er!

Jag är tillbaka i Linkan nu. Hade ganska fullt upp de två sista dagarna i Finland, så hann inte uppdatera. Jag gjorde egentligen inget speciellt, men ändå så hann jag inte sitta vid datorn. Men det bästa som jag gjorde under dessa två dagar var för det första när jag var med mamma och handlade och fick en massa gott (och onyttigt) att ta med mig hit. Det andra riktigt roliga var när jag var och hälsade på en liten söt gullunge och hennes söta lillebror. Därifrån fick jag med mig en massa fina bilder att hänga på väggen!

En massa fina prinsessbilder!

Idag väckte min väckarklocka mig halv 6 finsk tid och strax före 8 (svensk tid) var jag framme på Arlanda. Så då fick jag börja släpa min väldigt tunga väska! Jag kommer alldeles säkert att ha träningsvärk i armarna imorgon... 

Det var hemskt att stiga ur planet på svensk mark, temperaturskillnaden mellan Jakobstad och Arlanda var nämligen 17 grader. Minus 17 grader alltså. I Jakobstad var det -3 när jag åkte och eftersom jag skulle söderut så lade jag mössan i resväskan för "det är ju varmare söderut", men jag skulle gärna  ha grävt fram mössan igen (om jag hade orkat) för -20 grader kändes väldigt kallt! Men jag kommer ju från Finland så jag överlevde...

Ordentlig köld betyder ju dock ganska ofta att det är vackert ute, och så var det även idag, ända tills jag kom till Linköping vill säga. Då man såg ut genom tågfönstret var det så vackert med solen som sken på all snö på marken och träden! Nästan som att man hade velat vara ute. Men bara nästan.

Någonstans lite innan Katrineholm...

Då jag kom fram till Linköping så packade jag snabbt upp min väska och sen gick jag och handlade på ICA.  Och då fick jag använda ett av mitt livs bästa köp; Adidas Superstars! De är jättegamla och slitna och egentligen också ganska fula, men ååh så bekväma då de format sig precis efter mina fötter! Jag borde kanske börja använda dem överallt, hela tiden igen? Ingen dum idé, förutom att de är, som sagt, ganska fula och slitna.

Mina absolut bekvämaste skor! Om man bortser mina Copa Mundial... ;)

Annars så har jag glömt att visa mitt stetoskop som jag fick för några veckor sedan! Nu kan jag äntligen börja leka låtsasläkare!

Mitt, enligt mamma, smaragdgrna stetoskop.

Nu ska jag kolla på någon bra serie (innan min favoritserie kommer på nätet så jag kan kolla det), ta fram min frack och mina märken och sy fast dem. Det skulle jag egentligen göra två månader sedan så... Men bättre sent än aldrig!

Ha en fin lördagkväll!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti