keskiviikko 9. tammikuuta 2013

9/1/2013 Rosa fluff

Hej på er!

Tentahetsen har inte lagt sig här än, utan jag har övat på histologi (läran om den friska vävnaden, jäääätteroooliiiiigt......) och mikroskopiering via youtube och i mikroskopisalarna i skolan. Igårkväll åkte jag till skolan till kl 19, och kom hem därifrån nästan fem timmar senare... Men jag kände att jag lärde mig något (åtminstone under de första 90 minutrarna) trots att jag blev lite trött mot slutet och såg bara en massa rosa fluff.

Duktiga klasskamrater och Louise som endast ville visa sin hand på bilden.


Idag blir det att öva lite på anatomin, och kolla på ännu fler youtube-filmer om histologi. Filmerna är faktist riktigt bra, förutom att preparaten är, om möjligt, perfekta, och våra preparat ser inte riktigt ut som dem. Men man får åtminstone en bild på hur det kan se ut i till exempel magsäcken, och vad man ska kunna hitta i de olika delarna av magsäcken.

Nu känner jag hur youtube kallar på mig igen, så nu ska jag sluta skriva. Ha det fint!

         Laura

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti