lauantai 26. tammikuuta 2013

Nollefest, träningsvärk och plugg

Hallå!

Det låter tråkigt att börja med att jag har haft fullt upp de senaste dagarna, men det har jag än en gång haft. På torsdagen var det först skola 8-15 med två föreläsningar och ett basgruppsmöte och strax efter klockan 16 tog vi campusbussen till Norrköping för att gå på Nollefest på Trappan. Och vad fint det är i Norrköping! Och campuset är ju på ett underbart ställe vid vattnet! Dit måste man åka oftare.

På Nollefesten var det först en massa tävlingar och spel som man fick prova på och sen öppnades ett dansgolv där någon spelade livemusik. Jag spelade Twister ett par gånger med Läk-Nollan och andra faddrar, och hjälp vad mina lårmuskler skakade efter det! Borde kanske börja träna lite så att jag vinner Nollan nästa gång. I och för sig så förlorade jag inte på grund av trötthet, utan jag förlorade för att jag flyttade vänster hand när jag egentligen skulle flytta höger hand... Vadå dum blondin?

Nollan vs SuperFadder, Nollan vann...

Igår var det bara en föreläsning i skolan och efter den åkte jag direkt hem för att ordna en massa grejer med SAS som än en gång bokat om mina flyg. Denna gång var det bara så att jag redan köpt tågbiljetter till och från Stockholm, så om jag inte bokar nya så blir det 15 timmars väntan i Stockholm... Det lockar inte riktigt, nej! Så jag hoppas att det löser sig på något sätt.

Idag har jag bara pluggat och sen också varit på en långpromenad med musiken på full (egentligen lagom, men det låter inte lika bra) nivå i öronen. Det var skönt. Dessutom fick jag mjuka upp mina muskler lite efter Twistern. Det behövdes. Ikväll blir det en skön hemmakväll med Putous, cellbiologi och möjligtvis också någon film, beroende på hur trött jag är.

Ha det bra!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti