sunnuntai 27. tammikuuta 2013

Pasta carbonara och plugg

Hej på er!

Har pluggat största delen av dagen idag och börjar vara väldigt trött på celler och allt vad det innebär... Har även hunnit laga en väldigt god pasta carbonara idag. Eller egentligen kokade jag bara pastan och såsen som fanns med i Knorrs pasta carbonara-paket som mamma köpte åt mig när jag var i Finland. Men god var den ändå! Det kom inget kött eller dylikt med i paketet, så först tänkte jag att jag måste äta utan då, men sen kom jag ihåg en konservburk med skinka som pappa tyckte att jag skulle ha när de var och hälsade på hos mig i augusti. Och ICAs konserverade skinka var överraskande god! Kanske något jag borde köpa igen. Tyvärr fick jag inte dricka någon mjölk till maten eftersom man behövde 2,5 dl mjölk till såsen och det var exakt den mängd som fanns kvar i burken, höh! :( Men mjölk klarar man sig utan ibland.

Kan verkligen rekommendera Knorrs pasta carbonara! Till 
maten åt jag också några bitar torkat vitlöksbröd, nam!

Nu ska jag dricka upp en kopp te med smaken "blå frukt" och om ett par timmar är det dags för Kontoret med Ove Sundberg! Hasta luego på er!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti