perjantai 15. helmikuuta 2013

Alla hjärtans dag och annat skoj

Hallå på er!

Har haft väääldigt långa dagar i skolan hela veckan förutom idag, så har inte hunnit komma hit och säga hej! Men nästa vecka är det en skönare vecka med ganska korta skoldagar, så då har man tid med lite annat också.

Igår var det ju då alla hjärtans dag eller vändagen som det kallas i Finland. Dagen började med att vi hälsades hjärtligt välkomna till en föreläsning om hjärtat. De som gjort schemat kunde inte ha lagt föreläsningen på en mer passande dag! Efter föreläsningen hade vi en massa andra grejer och dagen slutade inte förrän kl 17, så det var en ganska tung dag. Dagen förgylldes dock av att fina Louise gav en fin liten bok till alla hjärtans dags-present!


Igår var det också ett år sedan jag slutade gymnasiet. Tänk vad tiden går fort! Och vad mycket jag hunnit med under året! Kollade på ett bildspel igår som en av gymnasieklasskompisarna gjort till vår penkkis (bänkskuddardagen som det egentligen heter och som ni kan läsa om på allas vår kära wikipedia) och började faktiskt sakna gymnasiet lite. Men jag trivs så bra här med så!

En bild från penkkis.

Igårkväll blev det sedan utgång på Platå med Matilda. Det var en händelserik och minnesvärd och framförallt en väldigt konstig kväll. Men roligt hade vi, som alltid!

Idag har jag bara tagit det lugnt. Det enda som jag hittills gjort idag var att cykla in till stan för att köpa några begagnade böcker av äldrekursare. Jag har blivit så trött på min Boron så köpte en Guyton istället. Och en mikrobiologi bok samt Netter's flashcards. Så nu är jag äntligen en stolt ägare av flashcards, woho! 



Om en liten stund ska jag påbörja min färd mot andra sidan stan för att gå på en liten fest som några klasskompisar ordnar. Det kommer förhoppningsvis bli jätteroligt! Men jag har inte tänkt stanna där så länge, det är ju en dag imorgon också. Och imorgon måste jag dessutom plugga.

Men ha en fin fredagkväll!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti