lauantai 9. helmikuuta 2013

Pizza och physalis

Halloj på er!

Jag skrev ju för någon vecka sedan vilket underbar vårväder vi hade hade i Linköping. Nu snöar det. Mycket. Visserligen så tycker jag egentligen att det ska vara snö i februari, men jag gillar ändå sol, bar asfalt och några plusgrader mer än detta snöoväder.

Hej, se det snöar...

Hade min praktiska del av tentan i torsdags och den gick faktiskt helt okej! Hamnade på tre obemannade histologistationer, vilket var riktigt skönt då jag var förkyld inte orkade prata med okända människor. Efter tentan hade vi sedan basgruppsmöte och ett par föreläsningar. Jag åkte direkt hem efter föreläsningarna och det första jag gjorde var att städa mitt rum som jag inte städat på 1½ månad på grund av alla tentor och sådant. Det tog hela två timmar att städa! Och jag bor på 9-10 kvadratmeter... Men nu är mitt rum jättefint och fräscht igen!

Igår så pluggade jag hemma på dagen och på eftermiddagen kände jag att jag behövde lite sällskap och åkte till Matilda. Vi satt i hennes lilla fina lägenhet och pratade och drack te, och när vi blev hungriga gick vi och köpte pizza. Det var så gott. Och framförallt välbehövligt! Efter pizzan kollade vi en stund på tv men sen blev lilla Laura så trött så jag tog bussen hem till mig och gick och lade mig ganska direkt.

Idag har jag fortsatt att plugga och så har jag varit och storhandlar på ICA. I korgen hamnade också ett paket physalis ("ananaskörsbär" som jag egentligen brukar kalla det för, direkt översatt från finskan) som jag suttit och tryckt i mig den senaste timmen. Om en liten stund ska jag åka på tjejmiddag till Ryd med Matilda och Louise. Vi ska äta fisksoppa och vitlöksbröd och det kommer blir gott!

Ha det så bra!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti