perjantai 1. helmikuuta 2013

VSR och vårväder

Hej på er!

Har än en gång haft fullt upp, men de senaste dagarna har bestått av lite andra saker än plugg också. Igår var det en kort och skön dag i skolan  och sen kom jag hem och pluggade och gjorde mig i ordning inför kvällens partajande. Festandet började med förfest på SkytteC som MedSex ordnat för nollan, och förfesten innehöll allt vad en fest på SkytteC bör innehålla, det vill säga fulvin, gyckel och dans! Från SkytteC begav vi oss sedan men nollan mot Kårallen där årets upplaga av VSR (Valla Saucer Rennen) började med en väldigt rolig kravall.

Vid 2-tiden kände vi att vi dansat klart och började färden hemåt. Vi kom inte längre än till Märkesbacken (ca 200 meter från Kårallen) innan vi stannade och tog en liten paus, men den pausen var underbar! Det var nämligen väldigt snälla människor som stod där i backen och bjöd på gratis varm korv till studenterna och andra som var på väg hem från kravallen. Det var såå gott! Typ det bästa på hela kvällen!


Idag hade jag väckning strax efter 10, och började direkt plugga då. Efter att jag pluggat några timmar kände jag att det var dags för en paus så då tog jag en liten promenad i det underbara, våriga (hur är det möjligt?) vädret. Det var så skönt att promenera och lyssna på musik då solen värmde och himlen var blå! Dessutom finns det nästan ingen snö kvar här, så det börjar verkligen kännas som vår, men man får inte hoppas på för mycket eftersom det antagligen kommer att snöa och bli kallt igen!


Nu ska jag iväg på middag som nollan bjuder oss faddrar på, det ska bli trevligt! Ha en fin fredagkväll!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti