tiistai 16. huhtikuuta 2013

Columna vertebralis och DÖMD

Hej på er!

Har spenderat de senaste dagarna med plugg, som vanligt, så det har inte hänt så mycket. Som jag skrev på fredagen (?) så har vi börjat med ett nytt tema (neuro-sinne-psyke-rörelse), och det nya temat innebär massor med anatomi och även en del, underbar, embryologi. Och jag som hoppades på en termin utan embryologi! Men nej, man kan ju inte få allt. Vi hade vår första embryologi-föreläsning idag som handlade om rörelseorganens utveckling, och det är mycket man måste lära sig. Som tur börjar en del ord och uttryck vara bekanta, så man kände sig inte lika borta som förra terminen. Och columna vertebralis, det är ryggraden det, så någonting har jag lärt mig idag!

Den här veckan är det DÖMD (Data-sektionens Öppna Mästerskap i Dart), och eftersom jag fått höra om det sedan oktober, och ännu inte tröttnat, så är jag ju tvungen att gå på det. På grund av en match på lördagen (premiär i Sverige!), så kommer jag endast att gå på lördagen eftersläpp, AfterDart, med rymdtema, men det kommer att bli hur roligt som helst!


Jag har förresten varit och köpt nya jeans idag. Då man är tvungen att cykla då man ska ta sig någonstans, så börjar det så småningom synas på byxorna, och för någon vecka sedan gick första paret sönder. Mina andra jeans är också nästan sönder... Men nu har jag nya, så nu är det bara att cykla som aldrig förr igen! 

Nåja, nu ska jag gå och blanda lite lingongott till kvällsmål åt mig, och sen ska jag kolla lite till på ryggradens anatomi. Ha det så bra!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti