sunnuntai 21. huhtikuuta 2013

Morning AfterDart

Hallå!

Det har varit tyst här igen i några dagar, men har inte haft så mycket att berätta. På torsdagen var jag i skolan hela dagen, och på fredagen hade vi bara ett par föreläsningar. På fredagkväll blev det en liten och väldigt rolig födelsedagsfest, där jag och Anna bland annat visade upp våra kunskaper om de kvinnliga och de manliga könsorganen, genom att rita dem och namnge alla delar på latin. Bra jobbat!

Igårkväll var det i sin tur dags för AfterDart, festen som jag taggat till sedan november. Tyvärr fick jag inte utnyttja mitt taggande till fullo igår, eftersom min premiärmatch i Sverige spelades idag i stället för igår, och då måste man vara på topp! Så det betyder att jag, än en gång, mådde precis som jag förtjänade efter en fest. Jag lyckas alltid med det! Denna gång berodde det ju dock på det att jag var nykter och drack vatten hela kvällen. För första gången märkte jag också hur fulla människor faktiskt är på studentfester, vanligtvis verkar ju alla vara mindre berusade än mig, så det känns bra att veta att det inte är sant. ;) 

Idag då jag vaknade upp så märkte jag att det var superfint väder där ute, så det var jätteskönt att vara tvungen att vara utomhus i flera timmar på grund av matchen. Dessutom spelades den på helt andra sidan av stan, så jag har även cyklat 20 kilometer idag! Och matchen gick bra, men det var jättetungt att springa då underlaget var väldigt mjukt på Fredriksbergs idrottsplan (fotbollsspelare i Finland, tänk er konstgräset i Norrvalla, som dessutom är väldigt varm på grund av den skinande solen).

På vägen hem från matchen.

Resten av denna söndag kommer jag att spendera tillsammans med en anatomibok, eller liknande. Jag borde också städa idag, men kan hända att jag lämnar det till imorgon eftermiddag! Ha det så bra!

PS. "AfterDart" fick mig att tänka på denna låt http://www.youtube.com/watch?v=25LBTSUEU0A och då fick jag rubriken därifrån. Jag är ju alltså sjukt smart och kreativ och påhittig och innovativ och fiffig och fantasifull och..... DS.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti