perjantai 28. kesäkuuta 2013

Back in business

Woho, nu är allas vår kära favorit-Laura här igen efter x antal veckors tystnad! Sist jag skrev så hade tenta-p inte hunnit börja än, och nu är det flera veckor sen tentan skrevs. För en vecka sen fick vi reda på resultatet, och jag fick ett välförtjänat "godkänt" på tentan (det var dessutom med lite marginal!). Efter tentan har jag hunnit jobba en dryg vecka, samt varit på en veckas semester på Cypern med föräldrar, släktingar och vänner där vi hälsat på kusin vitamin med familj samt upplevt en nästan traditionell cypriotisk fest. Festen fortsatte på tradiotionellt vis ända in på småtimmarna, men sedan bröts tradiotionen genom att man istället för att bara slänga brudgummen i poolen (det var inget bröllop, men...) också slängde i en stor del av gästerna som befann sig i närheten.

Under tenta-p hann jag dessutom lämna det mångkulturella området, Skäggetorp, som skapar förutsättningar för spännande möten och en speciell atmosfär (https://www.stangastaden.se/boendeinfo/varaomraden/ullevi/Pages/default.aspx), för att flytta till området med det lilla extra, Valla, som är ett luftigt och trivsamt bostadsområde (https://www.stangastaden.se/boendeinfo/varaomraden/valla/Pages/default.aspx). Så i augusti flyttar jag in på riktigt i min lilla, fina etta och då kan jag äntligen börja springa runt naken hemma (okej, det finns inte såå mycket plats att springa runt på, men lite..) och sjunga för full hals!

Då jag kom hemhem efter tentan och tentafesten med obligatorisk närvaro så firade vi min 19- samt 20-årsdag tillsammans med familjen. Det var en ordentlig fest med både smörgås och jordgubbstårta! När jag frågade av min mamma några dagar innan kalaset varför vi firade min födelsedag redan då (eller kanske sent?) fastän jag egentligen fyller år först i slutet av sommaren, så svarade hon mystiskt att jag kommer att märka det, och det gjorde jag Jag fick nämligen en alldeles egen symaskin som present! De kunde inte ha köpt en bättre present!

Nu tänkte jag lägga upp några bilder så ni får se på dem i stället för att behöva läsa om allt (läs: jag blev trött på att skriva).


Två väldigt goda tårtor!


My new hoods med bageri, pizzeria och gravgård som grannar!



Efter skriftliga tentan blev det lunch på NH (övre bilden), och efter att även den praktiska 
delen var klar så blev det rosévin och annat gott i Trädgårdsföreningen!


Helt okej ställe på norra Cypern (närmaste stad heter Girne/Kyrenia) med kristallklart vatten och nästan inga turister, och helt okej väder med 35-40 grader varmt och sol varje dag! Kunde bra ha stannat där lite längre, typ hela sommaren.

Möjligtvis så bjuder jag på fler bilder från Cypern en annan dag, men nu får dessa två räcka. Så nu har jag 418 bilder kvar att välja på, plus de bilder som p(l)uschin tog. Ha det bra!

2 kommenttia:

  1. Jeeee! Nu har vi fått börja följa en till blogg! Hälsa Puschin och resten av familjen!
    Kramar från Jessica, Cila och din nya kompis Maya ;)

    VastaaPoista
  2. De hälsar tillbaka! Kramar till er med! ;)

    VastaaPoista