keskiviikko 21. elokuuta 2013

Back in Linkan

Hej på er alla!

Det är länge sen sist igen. Börjar ha det mesta på plats i min lilla fina lägenhet, har bara några tavlor och en spegel kvar som ska upp på väggarna, samt några väskor som ska ner i källaren. Och jag trivs jättebra här i Valla! Jag har varit ledig nu i snart en vecka och har hunnit med massor under den tiden. Mitt (riktiga) sommarlov började på bästa sätt med middag med tjejerna och sen utgång på Platå. Det var både en invigning av min lägenhet samt en invigning av mitt älskade porslin! Till middagen blev det ost- och skinkpaj med sallad, och det smakade väldigt gott.

Det som blev över av ost- och skinkpajen samt salladen som 
jag fick äta som middag dagen efter. Mycket gott då också!

Två detaljbilder från lägenheten. Den översta är från köket och den nedersta är från vardagsrummet. Och min lägenhet är egentligen bara ett enda stort rum (jag har så att säga öppen planlösning) men man kan ju kalla de olika delarna av rummet för olika saker. ;)

Jag har även hunnit åka en sväng till Ikea och köpa lite nödvändigheter såsom kuddar och skärbräden. Och åh vad det är skönt att flytta då man har nära till Ikea! Överlag är det skönt att ha nära dit, om man till exempel har tråkigt så är det bara att ta sin cykel och cykla 15 minuter så är man där och kan hitta på en massa saker som verkligen behöver! Jag har även börjat med mitt virkande igen (hehe, jag är snart 20!) och förhoppningsvis har jag en filt av mormorsrutor snart.

32 rutor klara, 418 kvar... Det tar sig!

Igår var jag som assisterande på Danske Banks Damcup-final, och eftersom vi domare skötte oss så bra så fick vi varsin guldmedalj att hänga runt halsen! Det var länge sen sist jag fick en guldmedalj! Om jag inte minns helt fel så var det 2006, när Kyrkoby skolas första lag vann masstafetten i Botniahallen. Men då vann vi ju guldet, nu fick vi det bara. I och för sig så vinner ju domaren eller domarna alltid, men ändå.

Se så fint!

Någon kväll förra veckan var jag på en liten sightseeing och plötsligt märkte jag att jag kommit till Gamla Linköping! Det var så mysiga gränder och hus där, så dit måste jag gå oftare! Och kanske utforska lite mer av området också, nu gick jag mest bara igenom.



Det får räcka för den här gången nu, för snart blir det spenatplättskalas! Nam nam! Ha det fint!

1 kommentti: