maanantai 5. elokuuta 2013

Sista gången

Hallå!

Det är en stund sen sist, men har haft fullt upp med att göra "sista-gången-för-i-sommar(-i-Finland)-saker", imorgon  kväll åker jag nämligen tillbaka till Linkan! När jag åkte från Linköping 9 juni kändes det som en evighet tills att jag skulle vara tillbaka där igen, men sommaren har gått väldigt fort och hur roligt det än kommer att vara att vara i Linkan igen, så skulle det nog vara trevligt att stanna här en stund till! Mais c'est la vie, tiden går fort när man har roligt! Eller har mycket jobb... Eller i mitt fall både och! Jag hinner inte skriva så mycket eftersom det snart är dags för att kolla på Bron för sista gången i sommar med mina föräldrar, i stället bjuder jag på bilder från den senaste tiden!

Igår lärde pappa mig att slå kirurgiska knutar, och titta vad duktig jag är!

Kusinen från Schweiz fick studenten i våras, och det firade vi på Villa Elba i Karleby.

Studentfesten fortsatte sedan med volleyboll på stranden.

Och efter volleybollen blev det bastu och korvgrillning. Vi unga kvinnor fick den sista bastuturen, vilket blev först efter midnatt. Men det var mysigt att basta och simma i månskenet!

Har även haft middag och sk. vinprovning med favorittanterna! Gudomligt god mat fixade vi!

Vi grillade även marschmallows, men eftersom vi inte hade någon fungerande grill så använde vi ljus istället. Det tog lite längre att grilla, men blev minst lika gott!

En dag så var jag första och sista gången till Fäboda i år med mina föräldrar. Det är smidigt då man kan vara där två gånger på en gång! Och stranden som ser relativt tom ut på bilden, var allt annat än tom då vi åkte därifrån.

Sista Jaro-matchen för mig i år, som jag fick se live, var den överlägset mest spännande matchen som jag sett i sommar! Centralplanen var fullsatt och största delen hejade på Jaro, underbart! Dessutom vann Jaro Österbottens-derbyt 2-1, fantastiskt!

Sista United-matchen som jag fick se i år var också den spännande då United vann 2-0 över serieledarna! I och för sig så såg jag endast 20 sista minuterna eftersom jag hade en egen match före, men det var tillräckligt spännande för mig.

Första gången någonsin som jag kollat på  årligen återkommande Minibolls-VM, jag borde kanske försöka kolla på det nästa år igen!

Även den här bilden står för "första och sista gången i år" - nämligen en derbymatch mellan Karlebylagen i damligan. Tyvärr så förlorade det laget som jag hejade (mer) på. (Jag hejar egentligen inte på något av lagen, eftersom de kommer från Karleby.)

Sista gången då jag lekte med denna sötnos i sommar så var vi på en ungefär 3 kilometers, eller 70 minuters cykelutflykt. Men under utflykten hann vi sitta på en sten i ett dike och äta hallon och lingon, plocka blommor och hoppa längd vid Pumpis-backen och kolla på foton hemma hos mig, innan vi cyklade tillbaka till startpunkten för att blåbärspaj! Åh vad roligt det var!

Nu tackar jag för mig, och så hörs vi igen när jag är i Linkan i min proppfulla lägenhet!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti