torstai 9. tammikuuta 2014

Äntligen jullov!

Eller ja, det heter väl vinterlov egentligen då det redan är januari, men roligare att säga jullov, framförallt eftersom vi enligt schemat inte har något jullov. Hursomhelst, nu har tentan vari å fari (varit och farit), så nu är det bara att vänta och se om man är godkänd eller inte! Jag måste säga det är väldigt skönt att man bara kan bli godkänd eller underkänd, nu måste man bara klara sig, men utan pressen att få toppbetyg.

Dagens tenta handlade om Arne, med massa olika problem, Solveig, med en autoimmun sjukdom vars namn jag inte hört förut och inte längre kommer ihåg, samt Berit, som nyligen fått en hjärtinfarkt och vars orsak vi skulle utreda ur ett biopsykosocialt perspektiv, och sen blev vi så intresserade av ämnet så vi ville göra en studie om det också! 

För tillfället så håller jag på att fixa mig inför kvällens tentafirande med klassen, och planerar samtidigt vad jag ska ta med mig då jag åker hem till Finland imorgon och är där i en knapp vecka. Reselektyren har jag åtminstone på klart. Eller nästan i alla fall, jag måste bara välja mellan Kings "Under kupolen", eller Nesbös "Kakerlakkene" (ja, på norska!) samt två av Marklunds böcker. Kings bok är så tjock så därför måste jag ha tre böcker som alternativ till den. Spännande, våldsamt och dödligt kommer det hursomhelst att bli.

Men nu måste jag verkligen börja fixa mig. Kvällens tema är voitolla yöhön såsom JVG sjunger i sin nya låt (och som smålejonen sade efter söndagens match ;))! Vi hörs från Finland!

Bjussar på en bild som, tro det eller ej, faktiskt (eller fuck this - internskämt
 i familjen) togs i början av tenta-p. Redan då såg mina vänner ut som skelett!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti