tiistai 25. maaliskuuta 2014

Hallå på er!

Jag lever fortfarande, även om jag inte har skrivit något... Avokadopastan som jag skrev om i förra inlägget (här) var gudomligt god, så den kommer jag att göra igen! Och ni borde också prova, det var nämligen en himmelsk blandning av smaker! Sen sist har jag även hunnit spela lite volleyboll och fotboll, samt sprungit intervaller igen (det är verkligen inte min grej att springa) och lite skola har det ju förstås också varit. I lördags gick jag dessutom som assisterande domare på träningsmatchen LFC-Eskilstuna United, och jag var lite nervös innan matchen då två lag från damallsvenskan skulle mötas, men jag var helt nöjd med min insats efter matchen!

Alltså MUMS!

På söndagmorgon så vaknade jag av väldigt rastlösa ben (får alltid det efter matcher), så jag bestämde mig för att gå en promenad i det fina vårvädret. Nu i efterhand ångrar jag det, för jag fick världens blåsor på båda hälarna av min gympaskor som jag redan använt i två månader och funkat bra, så nu haltar jag runt i stället. Och jag har spelat fotboll i tio år så jag är inte den som klagar då jag får små skador, men de här blåsorna är faktiskt 3x1,5 cm stora, och de värker i princip hela tiden så nu har jag klagat. Och svurit mer under de här senaste dagarna än jag någonsin tidigare gjort (mest för mig själv, men ändå), men det gör så himla ont! Så det blir ingen träning för min del den här veckan, för fötterna måste vara i skick till helgen då jag har två matcher till. Och det är ju löptest på måndag...

Från söndagens promenad. Här mådde hälarna fortfarande bra

Idag har vi varit till Kolmården igen. Eller 3/7 av oss åkte till Skänninge för sin examination på samtalsstrimma, och vi fick med oss tre studenter därifrån som skulle ha sin examination, men det var kul med lite nya ansikten och synvinklar under samtalen! Jag fick dessutom testa mitt Hb som legat i nedre kanten av normalintervallet väldigt länge, men som jag först nu tagit tag i för att jag vill kunna ge blod, men efter lite järntabletter och ont i magen så har det stigit från 120 till 136 sen mitten av februari! Så nu ligger jag långt över den gräns som gäller om man vill ge blod, och det är ju bra.

Just det, jag har ju hunnit få ett sommarjobb också! Jag var nämligen på en arbetsintervju för ett par veckor sen, och förra veckan ringde de mig och berättade att jag fått jobbet. Så jag kommer att jobba inom hemtjänsten här i Linkan i sommar! Det kommer bli väldigt spännande, och det blir roligt att se hur staden är på sommaren. Så alla kompisar i Finland får komma hit under sommaren och hälsa på, det blir ju nästan som en södernresa för er då Linköping ligger så långt söderut jämfört med Jeppis... ;)

Men nu tackar jag för mig för denna gång, har ett seminarium imorgon som jag måste förbereda lit grejer till. Ha det fint!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti